De laatste dagen

23 oktober 2014 - Yangon, Myanmar

Vanmorgen om half zeven ( 20 oktober ) met traantjes afscheid genomen van Sheela. Wij stappen vervolgens weer in de boot om de omgeving te ontdekken.
En er valt veel te ontdekken. De bergstammarkt, de Phaungdaw U pagode, het klooster van de springende kat en de Indainpagodes.
We bezoeken een markt en scoren daar allemaal wel wat mooie souvenirs. Alles is nu nog authentiek en handmade. Vorige week heb ik bij een houtsnijwerk winkeltje een Boeddha gekocht. Die was nog niet helemaal klaar en tijdens het onderhandelen is er nog het een en ander aan bijgeschaafd en geschuurd. Dat maakt het wel uniek en eigen.
Onderhandelen is trouwens best vervelend hier omdat het soms om een paar euro gaat en dat is voor vele hier een weekloon. Dus bij kleine dingen laat ik het pingelen zitten.

Bij het hotel kunnen we in plaats van een taxi een boot bestellen en zo kunnen we gaan en staan waar we willen. We zijn allemaal een beetje aan het eind van ons Latijn dus we gaan het de aankomende dagen rustig aan doen. Ik slaap heel slecht, ben verkouden, kriebelhoest en de hitte speelt me parten. De afgelopen weken zijn behoorlijk pittig geweest en ik merk dat ik wel,wat rust kan gebruiken. We varen nog een keer naar een marktje en verder alleen wat relaxen. We nemen een massage en luieren wat om ons voor te bereiden op de vlucht naar Yangon. Daar verblijven we voor we via Singapore naar Amsterdam vliegen.

Terug kijkend op de afgelopen weken kan ik alleen maar zeggen dat ik een fantastische reis achter de rug heb. Myanmar is ongelooflijk mooi en ongerept. De birmezen zijn allemaal zo vriendelijk. De cultuur en het geloof hebben iets mysterieus. Ik ben blij dat ik deze reis heb kunnen maken met mijn vakantievriendinnen die ik heb ontmoet in Vietnam. Een vriendschap voor het leven met reizen als gezamenlijke interesse. Ik hoop dat we nog veel mogen beleven en delen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Betsie van Herpen:
    24 oktober 2014
    Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad.
    Ik heb genoten van de reisverhalen, het kostte enige moeite maar dan kon ik ze toch lezen.
    Ik hoop je snel te zien als je weer thuis bent.

Groetejes van mama.
  2. Harmanna:
    24 oktober 2014
    Geweldig dat je zo n mooie vakantie heb gehad...
    het was heel leuk om jullie avonturen te lezen, ik heb ervan genoten !
    fijne vlucht terug...en zie je snel.
    xxx van bruno, bas, beau en harmanna.
  3. Jeanny:
    Hallo Lianne
    Wij hebben ontzettend genoten van jou reis verhalen.
    Dank je wel.
    Lieve groetjes,en tot ziens in Oss .
    Een goede reis naar huis.
    Jeanny en Jan.
  4. Elwin:
    24 oktober 2014
    Hoi Lianne, Teruglezend kan ik alleen maar de conclusie trekken dat jij (jullie) een vakantie hebt gehad om nooit te vergeten! Je reisverhalen waren kei leuk om te lezen! Goede terugreis X en groetjes Elwin
  5. Gerrie Vos Brouwer:
    24 oktober 2014
    Hoi Lianne we hebben vandaag bij gelezen al die verslagen van je wat n ervaring zeg!! we wensen jullie n prettige reis terug en we horen het wel als je weer in Oss bent. Lieve groetjes en n knuffel van ons.
  6. Raymond Van schaijk:
    26 oktober 2014
    Wat een geweldige verhalen, ik leef helemaal mee vanuit mijn luie stoel hier! Ik kan me wel voorstellen dat het ook wel erg pittig is allemaal en dat je nog effe wilt relaxen daar!
    Een fijne terugreis en tot gauw!
  7. Connie van Geelkeren:
    27 oktober 2014
    Bedankt dat we mochten meeliften op jouw en jullie geweldige reisavonturen. Ik heb genoten van je beeldende beschrijvingen.
    Tnx.
    Connie